FAQ

1.Waarom Nbox inschakelen?

Moet u een huis leeghalen na overlijden van een dierbare?
Zeker bij huurwoningen moet dat vaak snel gedaan worden. Het is een klus die u liever niet zelf doet, maar die u ook niet door iedereen wilt laten doen. Met Nbox hoeft u zich over het leeghalen van de woning geen zorgen meer te maken.
Nbox gaat begripvol en persoonlijk te werk, waarbij uw noden en wensen altijd op de eerste plaats komen.

2.Wat zijn de voordelen van een ontruimingsfirma ?

Wij werken respectvol en discreet. U hoeft deze zware klus zelf niet te klaren in een emotioneel periode en kunt zich bezighouden met andere zaken die geregeld moeten worden.
U bepaalt zelf wat u met de inboedel wilt doen: verhuizen, aan een goed doel schenken of verkopen.

3.Huis ontruimen na een overlijden: wie is verantwoordelijk?

Wanneer iemand overlijdt, zijn de erfgenamen verantwoordelijk voor het leeghalen van het huis en de bijkomende kosten.
Bent u erfgenaam? Dan bent u ook verantwoordelijk voor het ontruimen van de woning van de overledene.

4.Wat gaat naar een goed doel?

Spullen waarvan we denken dat ze nog bruikbaar zijn maar die op zich geen verkoopwaarde hebben (kleding, handdoeken, brillen, meubels, servies en glazen,…) brengen we naar goede doelen in onze regio of schenken we aan scholen of kansarme gezinnen.

5.Houden jullie rekening met het milieu?

We houden in elke situatie rekening met het milieu, de afvalberg is al groot genoeg. Alle afval wordt milieubewust gescheiden en weggebracht naar recyclageparken of gaat mee met onze containerservice. We sorteren alles zo goed mogelijk uit om de afvalkosten zoveel als mogelijk te reduceren.

6.Wat gebeurt er met persoonlijke spullen?

Wij behandelen altijd alles met respect voor de bewoners van het huis. Komen we persoonlijke zaken tegen tijdens de opruiming, dan houden we die apart en bespreken we met de opdrachtgever wat er mee dient te gebeuren. Als u ze niet wenst te houden, zorgen wij ervoor dat ze vernietigd worden. Zodat er geen risico opduikt dat persoonlijke of identificeerbare items, papieren of herinneringen ergens tussen afval opduiken.

7.Wat gebeurt er met de inboedel?

Dit hangt af van de staat van de meubelen of de losse goederen:
Indien iets verkoopbaar is, kunt u dit steeds vragen aan ons, wij verkopen uw spullen en we verrekenen de geschatte waarde in de offerte.
De losse goederen of meubels die in goede staat zijn, worden geschonken aan maatschappelijke instanties en sociale organisaties. Ook schenken wij spullen aan goede doelen of hergebruiken het op scholen.

Indien het niet meer te recupereren is, brengen we ze naar het recyclagepark of ze komen op onze container terecht.

8.Wat indien er gevaarlijke zaken in het huis aanwezig zijn?

Het kan zijn dat er zich gevaarlijke stoffen (asbest) in de woning of in bijgebouwen bevinden. Neem geen risico’s en schakel Nbox in om deze klus te klaren. Wij zoeken steeds naar de beste en veiligste oplossing.

9.Welke factoren beïnvloeden de kosten?

De totaalkost om een huis te ontruimen is bij elke situatie verschillend.
We moeten rekening houden met de geschatte afvalkosten en het transport voor het wel of niet plaatsen van containers. Ook de werkuren van Nbox om de woning te ontruimen en bezemschoon op te leveren moeten ingeschat worden. Kilometervergoeding wordt gerekend wanneer de woning meer dan 15 km van het bedrijf in Aarsele is gelegen.

Heb je een vraag voor ons?